top of page
  • Obrázek autoraZuu

Na kafíčko v Olomouci

Dne 14.3. 2018 v Olomouci proběhla má první přednáška, která se týkala (jak jinak než) diabetu. Celá akce se jmenovala "Na kafíčko se Zuzkou" a já i touto cestou moc děkuji studentkám z Asociace studentů speciální pedagogiky z UPOL za pozvání a perfektní organizaci!


I přesto, že se přednáška konala až v 16:45, byla jsem v Olomouci už od rána, abych si to tam patřičně užila! Počasí bylo sice poměrně ošklivé, dost pršelo a byla zima (to jen abych obhájila svůj pečlivě rozcuchaný účes), ale i tak jsem si díky mé průvodkyni a zároveň výborné kamarádce nenechala ujít ani návštěvu Svatého Kopečku nebo procházku po centru Olomouce. A k obědu jsem na doporučení ochutnala výborné Fancy Fries!



Celý den utekl hodně rychle a po obědě už jsem byla pěkně nervózní - přece jen to byla moje premiéra, žejo! Na přednášku jsem se pochopitelně snažila pečlivě připravit. Zjistila jsem, že stručně vysvětlit, o co v cukrovce 1. typu vlastně jde, není vůbec snadné, ale snažila jsem se, a to se určitě cení! :D

Na kafíčko se Zuzkou v kavárně Betreka

"Dne 14.3.2018 se uskutečnilo již dlouho očekávané setkání ze série Na kafíčko, které pořádá Asociace studentů speciální pedagogiky.

Diabetes 1. typu bylo velmi zajímavé a žádané téma, to nám potvrdila hojná účast více než dvaceti účastníků. Přednášejícím byla velmi sympatická Zuzana F., která se nám, nad mé očekávání, ochotně otevřela a přiblížila život s tímto onemocněním. V první části nás seznámila s nezbytnými informacemi, jako jsou inzulínová pera, pumpy, glukometry, atd. Následně přešla ke konkrétním situacím z jejího života. Povídání bylo velice poutavé. Zuzka zdůraznila, že v České Republice vidí velký nedostatek v osvětě. Značná část obyvatelstva netuší, co nemoc obnáší, jak k nemocnému přistupovat nebo jak mohou pomoci člověku, který se ocitne v hypoglykemickém kómatu.

O tom všem mluvila Zuzana s úsměvem na rtech a se zdravým optimismem. Také zdůrazňovala, že základem je nejdříve přijmout sebe samu a následně pracovat na tom ostatním. Protože psychika je velmi důležitým faktorem ve spojitosti s touto nemocí. Sebelásce a osvětě se Zuzka věnuje i na svém instagramovém účtu, kde se jako jedna z mála Češek nebojí otevřeně mluvit o životě s diabetem 1. typu."

autorka textu: Karolína Tvarůžková



autorka fotografií: Evička Chobotová


Byla to úžasná zkušenost! Jsem strašně ráda, že jsem mohla být součástí tak příjemné atmosféry a poslat život s diabetem 1. typu opět více mezi lidi.

Byla jsem velmi mile překvapená ze všech pozitivních reakcí, které se ke mně dostaly! Moc si toho vážím a doufám, že se takových setkání, jak pro diabetiky, tak i pro nediabetiky, uskuteční více a budeme se moci společně motivovat k tomu, žít plnohodnotný, pestrý a šťastný život i přes všechny nejrůznější překážky, které si na nás nachystal.


Osvětě diabetu - zdar!

Vaše Zuu.









bottom of page