top of page
  • Obrázek autoraZuu

S cukrovkou život nekončí

Když je člověku poprvé diagnostikován diabetes, znamená to pro něj podstatnou změnu v životě. Nicméně není to nic, s čím by se nedalo naučit pracovat a žít. Určitě není dobré celou situaci podcenit a cukrovku ignorovat. Rozhodla jsem se tedy udělat maximum, abych se cítila dobře a neomezovala se ve věcech, které mám ráda. Jednoduše jsem došla k tomu, že svůj život a sebe mám prostě ráda a je škoda si ubližovat. Nemyslíte?


Není to ale tak dávno, kdy jsem cítila hroznou úzkost. Cukrovka byla něčím, co mě neskutečně tížilo a obtěžovalo. Měla jsem pocit, že jsem v začarovaném kruhu, ze kterého není cesta ven, protože cukrovku už nikdy ze života nevymažu. Čím to bylo? Jednoduše tím, že jsem na chvíli propadla panice a ztratila veškerou motivaci.


Kdo ví, jaký je život s cukrovkou, tak mě jistě chápe. Neustálé kontrolování hladiny cukru v krvi během dne i noci, hlídání co, kdy a kolik sním, a podobně. Za jeden den tak kvůli cukrovce udělám nespočet rozhodnutí. Potom stačí jen málo nevydařených momentů a člověk snadno ztratí veškerou motivaci a energii pokračovat. Kolikrát se opravdu, ale opravdu, snažím a ono to nejde. A v ten moment mám chuť to vzdát.


Je zcela přirozené, že čas od času na člověka takováto krize dolehne. Nikdo nedokáže být každičkou sekundu ve svém životě pozitivní, plný energie a motivace. Pokud se ale něco takového stane, je nezbytné získat svou motivaci zpět.


Na každého pochopitelně platí něco jiného. Mně osobně pomáhá několik věcí, které mi pomohou dostat se zpět a zase začít makat:


· Tělo mám jen jedno. Tohle je pro mě rozhodně jeden z nejsilnějších motivátorů. Vím, jak moc mi může nedodržování léčby uškodit, a to až do nevratné míry. Chci se o sebe starat nejlépe, jak jen to jde, abych si mohla užívat každou chvíli na maximum.


· Chci skutečně žít! Uvědomuji si, že nechci žít s dalšími onemocněními, které vznikají v důsledku nedodržování režimových opatření. Chci si život užít, neomezovat se a chci mít v budoucnu na co vzpomínat.


· Přece toužím něco dokázat! Každý z nás má své vlastní sny, které si chce splnit. K tomu nám může pomoct dobrá kompenzace diabetu. Jedině s ní lze předejít možným komplikacím, které by vaši cestu za vysněným cílem mohly zhatit.


· Plnohodnotný život. Tím myslím jak kariéru, tak rodinný život. Nechci být o nic ochuzená a chci si užívat život s vlastními dětmi či vnoučaty.


· Mám možnost volby. Jsem to jenom já, kdo rozhoduje o tom, jak se budu chovat a žít.


· Rodina a moji nejbližší. Kvůli nim tu chci být. Na 100 %. Nechci, aby mě viděli jako někoho, komu je věčně zle a o koho se musí neustále strachovat, protože ke svému zdravotnímu stavu přistupuje lhostejně. Chci být pro ně člověk, který je zodpovědný, plný energie a užívá si s nimi života naplno.



Vím, že je mnoho lidí, kteří se cukrovkou netrápí, neřeší ji a dělají si co chtějí – volba je samozřejmě na každém. Když jsem však zjistila, co všechno může cukrovka způsobit a jak může být doopravdy zákeřná, rozhodla jsem se, že jí to nedovolím. Jsem si totiž jistá, že vždycky existuje minimálně jedna věc, kvůli které se bojovat vyplatí!


Vaše Zuu.

bottom of page