top of page
  • Obrázek autoraZuu

Od ztracení k jídelníčku

Zdravím Vás všechny tady na blogu po opravdu dlouhé době!


Můj život dostal za poslední dobu téměř úplně nový rozměr. Začalo to začátkem minulého roku, kdy jsem dokončila vysokou školu a hned měsíc na to jsem si našla práci, přestěhovala se do jiného města a zkoušela vychytávat dost zmatené glykémie, které přestaly stíhat moje životní tempo.


Cukrovku mám nyní již sedmnáct let - a ano, i přesto jsem se v ní dokázala celkem úspěšně ztratit.

Během studia na vysoké škole jsem měla mnohem více času sama na sebe. Mohla jsem si ho přizpůsobit tak, jak jsem potřebovala - pravidelně jsem cvičila, chodila běhat, více si hlídala jídlo apod. V tomhle se situace po nástupu do práce poměrně změnila. Najednou jsem začala brzy vstávat a domů chodila celkem pozdě. Neměla jsem tolik času na to, abych se soustředila na glykémie a také na plánování pohybu. Nakonec mi vlastně nezbylo ani moc času na přípravu jídla..


I proto si moje glykémie procházely častými výkyvy. Snažila jsem si zvyknout na nový režim a hlavně přijít na nový klíč, díky kterému by cukrovka zase fungovala.


Od tohoto roku jsem se ale nakonec rozhodla začít jinak - lépe a téměř od samého začátku.


Protože jsem měla štěstí, potkala jsem hned dvě senzační duše a netrvalo dlouho a měla jsem před sebou 6-ti týdenní jídelníček.


Normálně bych krok "nechat si udělat jídelníček" promýšlela asi mnohem déle, ale tady mi bylo sympatické především jedno! Jídelníček mi vytvářela slečna, která má také cukrovku 1.typu.

To jsem vnímala jako neskutečnou výhodu - jídelníčky dnes vytváří mnoho lidí a tady jsem si díky tomu byla jistější v tom, komu se svěřuji (navíc po tom, co jsem měla možnost ji více poznat), a co se týká cukrovky, tak "prostě věděla"!

Na konci článku najdete na Viki kontakt :)



O samotném jídelníčku bych moc ráda napsala samostatný článek.



V čem mi jídelníček zatím opravdu pomohl?

  • vrátit se k pravidelnému režimu

  • jíst smysluplně a plnohodnotně

  • zlepšení kompenzace cukrovky

  • úbytek celkové denní dávky inzulínu

  • lepší vychytání glykémií při sportu

  • nakopnutí ke zdravějšímu životnímu stylu


Článek píšu především pro ty, kdo by se třeba někdy ocitli v podobné situaci. Získala jsem jistotu, baví mě to, že vím, že se smysluplně stravuji a nejbáječnější je to, že je to vidět na hodnotách a já se zatím díky tomu cítím parádně!


Vaše Zuu


kontakt na Viki

@viktorie.kellerova.trener

@diabetes_sport_solution






bottom of page