top of page
  • Obrázek autoraZuu

O senzoru Freestyle Libre


Tento článek bude o senzoru, který jsem si zamilovala už ze slov mé diabetoložky. Senzor je zařízení, které zaznamenává hladinu cukru po dobu jednoho nebo dvou týdnů.

Okamžitě mě zaujal tím, jak funguje! Navíc je ohromnou úlevou od píchání do prstů. Za velký plus považuji to, že se používá velmi jednoduše, aniž by si toho někdo všiml!

Má slova patří senzoru Freestyle Libre od firmy Abbott!



Byly mi doručeny dvě krabičky. V jedné čtečka a zároveň glukometr a ve druhé samotný senzor. Jelikož to pro mě bylo úplně nové, bála jsem se, abych zvládla v pořádku aplikovat senzor do ruky a zároveň ho zprovoznit a propojit s čtečkou. Obávala jsem se úplně zbytečně, protože to nebylo nic těžkého a aplikace i fungovaní čtečky bylo snadné a rychlé. Po bezbolestné aplikaci senzoru na zadní stranu ruky jsem zapnula čtečku a nastavila datum a čas a mnou zvolené ideální rozpětí glykémií. Zadala jsem rozmezí 4,5 – 7,5 mmol/l. Pak bylo zapotřebí přiložit čtečku k senzoru a zbývalo hodinu počkat, než se senzor aktivuje.

Celý senzor tedy funguje tak, že se k němu čtečka přiloží a hned Vám ukáže Vaši hodnotu i s grafem hodnot za den. Senzor a čtečka se spojí i přes oblečení, takže se nemusíte svlékat.

„Ať jste kdekoliv a máte na sobě cokoliv, tak stačí pouze přiložit.“

Čtečku můžeme k senzoru přiložit nespočetněkrát, minimálně však jednou za 8 hodin, abychom měli uložená kompletní data za 24 hodin.




Hlavně na začátku jsem se měřila i normálním glukometrem, abych zjistila, zda senzor měří správně bez odchylky. Měřil téměř stoprocentně! Podle mě je velkou výhodou to, že není třeba tento senzor kalibrovat. Každá maličkost, která uleví od sebemenší nutnosti, se bez výjimky počítá!



Senzor funguje přesně 14 dní. Na ruce mi po celou dobu velmi dobře držel, tak si troufám říci, že by to zvládl třeba i o týden děle. Cítit byl až při sundávání. Jakože docela dost, ale nic, co by se nedalo přežít! :D


Za mě je to výborné zařízení, které nám diabetikům opravdu umí ulehčit život. A díky za to!

PS.: Hrozně mě baví, se „snímat“ a ve čtečce listovat v grafech a různých statistikách! :D (Naštěstí čtečka není na baterie, ale dobíjí se přes kabel.)


Vaše Zuu.

bottom of page